Utbildning

Har varit på utbildning hela dagen för storsjöbadet, så är rätt mör i huvudet nu, men jag känner att de ska bli kul att börja jobba där! Roligt att träffa nya människor och testa på något annat än ica känner jag! Lite senare ikväll ska jag nog åka till farmor och farfar en sväng tänkte jag. sen imorrn åker jag ut till stugan och är där hela dagen tänkte jag, eftersom det ska vara så fint väder är de skönare att hänga där!

Sökt Polishögskolan

Har haft en väldigt lugn dag idag. Va iväg på besiktning för min lilla bil imorse, vilket gick alldeles galant! Låg sen på soffan ett bra tag och kollade på criminal minds, gick en långpromenad med Malte hann jag också med. Sen på kvällskvisten tog jag mig en springtur och körde sedan lite styrka på de, känns riktigt härligt! Sökte till Polishögskolan igår så hoppas att jag kommer in! Då kan de även va bra att va i bra form så de blir att ligga i nu😉

Några dagar i Värmland

Har varit nere i Värmland nu några dagar eftersom kusinen min tog studenten och den ville jag inte missa! Så i onsdags tidigt på morgonen drog vi ner med husbussen för bal på kvällen, så himla fina allihop! Hela torsdagen städade vi ur henne lägenhet och på fredagen var de dags för student, är så himla avundsjuk, vill ta studenten igen! Menmen, sen åkte vi hem rätt tidigt imorse. Jag och Jenny tog bilen hem så vi va framme lite tidigare så då drog jag in till stan och kikade når öfk spelade. Nu har jag precis kommit hem, har varit med Matilda en stund. Satt först på vezzo en stund och sedan på teaterträdgården, köpte oss en varsin öl och bara satt och snacka, riktigt mysigt!

Den tjugotredje maj

Idag har det regnat hela långa dagen så har rensat ut lite på mitt rum i papper och sånt onödigt. Men har mest varit inne idag, kändes som en sån dag! Sen på kvällen kom Elin hit och vi satt bara och pratade, var riktigt kul att umgås lite eftersom man nästan aldrig hinner ses längre. Har verkligen underbara vänner! När hon hade åkt hem tog jag en sväng ner till Linda för att kika lite tv och käka popcorn men är nu hemma igen!

Hemma i Östersund

Är nu hemma i Östersund igen! Vi kom med tåget vid 2 tiden igår och vi var då riktigt less på att sitta ner. Hade ju varit ute och rest sen halv 7 på fredag morgon, thailändsk tid till ja kl 14 igår. Vi har haft det hur bra som helst! Igår när jag kom hem var min syster och hennes kille från England här, så jag hann träffa dom innan dom for tillbaka hem till England. Resten av kvällen tog jag de bara lugnt, va med Linda en stund sen somnade jag runt kl 8, de va så jäkla skönt att få ligga i sin egen säng efter lite drygt 2 veckor! Idag ska jag följa med pappa, faster och hennes familj med ut till andersön, så de blir mysigt!

Dino land

Har legat på stranden hela dagen och halv sovit, käkat och bara mått bra idag! Vi va sen och käkade på en resturang som såg ut som om vi hade kommit till familjen flinta och dinosauriernas tid, väldigt häftigt! Och det var så jäkla god mat där också. Efter middagen gick vi en sväng och kikade i affärer och så eftersom det kommer vi inte hinna imorrn då vi måste börja packa ihop och sen lägga oss i bra tid eftersom vi åker från hotellet tidigt på morgonen till flygplatsen. Känns så overkligt att det redan har gått 2 veckor, samtidigt som de ska bli skönt att komma hem. Vi har verkligen haft 2 underbara veckor här borta, och vilat upp oss ordentligt!

Henna tatuering

Det är sån sjuk värme här borta att vi knappt orkar göra någonting på dagarna. Vi hade ju från början planerat någon tripp till någon annan ö och rida och lite sånt men vi orkar helt enkelt inte när de är så pass varmt. Men idag när vi låg nere på stranden bestämde vi oss för att göra en henna tatuering var, så nu har jag en tiger på smalbenet, den kommer ioförsig bara sitta i lite drygt 2,3 veckor men den blev riktigt fin tyckte jag! Sen till middag gick vi iväg på en resturang som vi hade blivit tipsade om hemma i Sverige, och vilken tur att vi gick dit för jisus vad god mat dom hade! Han som ägde stället var svensk så vi snackade lite med honom och så, jätte trevligt ställe! Sen kikade vi runt lite på gatorna men är nu på hotellet igen och ska nog snart till att sova!

Ronjas födelsedag

Idag har det vari huur varmt som helst så har mest legat i skuggan hela dagen. Men eftersom det är Ronjas födelsedag idag så körde vi vattenskoter, vilket var så jäkla roligt! Skrattade som aldrig förr! Till middag var vi och köpte med mat upp på rummet så nu ligger vi halvt utslagna på sängen men ska ta en sväng på bargatan lite senare och se vad dom har att erbjuda.

Oväder

Igår kväll blev de styggväder här borta med spöregn och åska, vilket fortsatte hela natten. Lite obehagligt var de ändå men vi somnade rätt fort! Imorse när vi vaknade var de fortfarande jätte blött ute så vi gick en promenad men efter att ha svettats ihjäl på den lilla biten tog vi på oss bikinin och gick ner på stranden och la oss. Till slut kikade solen fram till och med och vi har haft en härlig dag på stranden. Vi har även tagit oss igenom ett mördarpass för benen på gymmet och har nu precis varit ute och käkat. Så nu har vi båda däckat på sängen och kommer mest troligt somna strax!

En solnedgång

Har varit ännu en riktigt varm dag. Vi har varit nere på stranden hela dagen, dock mest i skuggan för att slippa flyta bort pga värmen. Idag hoppade vi över träningen och gick istället iväg till en annan strand en liten bit härifrån för att kolla på solnedgången, vilket var så himla fint! Exakt så som man ser de på film, vi bara njöt! När solen hade gått ned gick vi iväg och käka på en resturang efter vägen. Sen gick vi och kollade runt i lite stånd och hittade allt möjligt fint! Så vi ska nog tillbaka dit imorgon och kika vidare! Nu är vi helt slut så ska alldeles strax till att sova.

Varmaste dagen hittills

Idag har det varit helt sjukt varmt, upp emot 42 grader! Så idag hängde vi mest i skuggan eller i vattnet, för att slippa koka upp. Efter stranden blev det som vanligt ett träningspass och sedan middag. Var på en jätte fin resturang idag som hade så jäkla god mat! Efter vi hade käkat va vi och köpte med oss lite gotta upp på rummet, är så jäkla skönt att bara ta de lugnt och slippa ha massa måsten.

Onsdag

Idag har det varit jätte fint väder hela dagen och vi har bara hängt nere på stranden, började dock få ont i huvudet och bli hängig så gick tillbaka till hotellet lite tidigare än vi brukar. Och medan Ronja tränade tog jag de bara lugnt på rummet, vilket var riktigt skönt. Har precis varit ute och käkat nu och är runda och goa i magen. Har fortfarande ont i huvudet så jag hoppas de är bättre tills imorgon!

Tisdag

Är helt slutkörd i kroppen efter dessa träningspass. Har inte kunnat träna på väldigt länge så har sån fruktansvärd träningsvärk nu. Men den här dagen har sett ut som alla andra dagar, stranden, tränat, käkat och nu lite uppdatering på instagram osv. Vi är fortfarande rätt slut efter den här säsongens jobb så de är skönt att bara vila upp sig och må gott några dagar, men framöver ska vi mest troligt iväg till nån ö, kanske rida och lite sånt.

Dagen

Idag har varit nästan identisk som igår. Vi låg på stranden hela dagen och bara solade och bada. Sen vi halv 5 nångång började vi traska till hotellet och körde ett pass på gymmet, de va riktigt härligt! Sen nu har vi precis varit och käkat och hittade en jätte mysig resturang en bit bort från hotellet som hade hur god mat som helst!

Hotellrummet

Tänkte lägga upp lite bilder på hur vårt hotellrum ser ut. Det är en enorm dusch vilket är riktigt härligt!

Strandhäng

Idag har vi hängt på stranden hela dagen vilket har vart riktigt härligt! Riktigt fin strand och jätte fint vatten så här ska vi nog trivas! Vi har även varit på gymmet här på hotellet en sväng, kändes faktiskt skönt att träna lite och röra på sig även om de är varmt. Sen nu har vi precis varit ute och käkat middag och sen kikat runt på gatorna och så men ska väl snart gå upp på rummet igen tänkte vi. Imorgon blir nog liknande som idag kan jag tänka mig, riktigt skönt!

Framme

Kom fram hit till Thailand imorse, deras tid. Tog då taxi till hotellet vilket låg en rätt bra bit ifrån flygplatsen. Men hotellet är jätte fint med ett stort och fint rum. Vi kunde inte checka in på rummet förns kl 14 så därför la vi oss ute vid poolen, halvt sovandes. Sen har vi inte orkat gjort iprincip nånting, så bestämde oss för att ta en lugn kväll nu och ta ikapp lite sömn för att vara pigg imorgon!

Mot Thailand!

Nu har vi kommit fram på Arlanda för ett tag sen efter att ha behövt åkt buss till Ljusdal och tåg därifrån till Stockholm i och med att det hade varit nån gräsbrand fick vi åka buss en bra bit. Har hittat oss två fåtöljer så ska väl försöka få oss lite sömn iallafall innan flyget går strax innan 13 imorgon. Ska bli så jäkla härligt med värme och sol!

En bra dag

Startade dagen med en härlig långpromenad med hunden, god frukost och fint väder. Fick även veta idag att jag har fått jobb(!!!). Så börjar där i slutet på maj så de känns riktigt bra!

En tripp till Sundsvall

Var ju till Sundsvall igår med Linda och Sandra, och vi hade de riktigt trevligt där borta! Va där iprincip hela dagen så va rätt matt när vi kom hem. Direkt jag kom till Brunflo åkte jag och pappa till kusinerna i brånan för att fira Valborg. Vi va och kollade på majbrasan en sväng och sen satt vi hemma och spelade kort, surrade och tog oss nån öl, riktigt trevligt. Sen idag har vi mest bara varit ute på en långpromenad, somnat i soffan framför en film innan vi åkte hemåt igen. Sen resten av kvällen har jag bara varit hemma och tittat på serier, riktigt skönt!