En sväng i kantarellskogen

Hallå där! Har haft fullt upp dessa dagar så har inte hunnit skriva nått här! Men nu i helgen som var åka jag till morfar, vi va och plockade kantareller på lördagen vilket var väldigt mysigt och till och med kul! På söndagen åkte vi och käka våfflor med kusinerna i en fäbovall, riktigt gott var de! Sen åkte vi hem senare på eftermiddagen, så när jag va hemma va jag och Angelica ut på en promenad, alltid lika kul och skönt! Va sen med Linda och Ebba en stund. Nu i veckan jobbar jag hyfsat mycket, så försöker varva de med lite träning emellanåt.

En fullspäckad dag

I helgen har jag, Fredde och pappa varit uppe i anarisfjällen och bott i en stuga, bara fiskat och mått gott. Kom hem igår förmiddag vilket va rätt skönt ändå, åkte då ut till stugan där jag stack ut och sprang med Malte och körde sen lite styrka, riktigt skönt! Käkade middag där ute och sen va jag och mamma iväg och plocka lite hallon, mums! Åkte hem vid 7 kanske och packade upp och satte på nån tvättmaskin innan jag satte mig i soffan framför serier. Idag har jag varit och klippt mig på morgonen, blev väldigt nöjd, som jag alltid blir hos Frida på vax! När jag kom hem därifrån har jag städat hela lägenheten, bakat paj och fixat inför jag ska ner till Stockholm på prövning. Om en liten stund ska jag åka upp mot undersåker för att käka middag hos Sofie och Simon, och sen kommer även Ronja lite senare, hur mysigt som helst!

Ett glatt besked

Har varit ledig nu några dagar så jag och pappa åkte en sväng med husbilen och sov sen hos kusinerna en natt. Har vart riktigt skönt att komma iväg en sväng! Kom hem idag mitt på dagen och såg att jag hade fått brev om ansökan till polisutbildningen, och lyckan när jag såg att jag var kallad till testerna! Känns riktigt bra och det ska bli riktigt kul! Nu gäller de bara att hålla tummarna att det går bra också! Resten av dagen har jag legat och kollat på serier och haft sprängande huvudvärk vilket är sisådär. Men imorgon är de jobb igen!

En vecka i Rättvik

Har varit nere i Rättvik i lite drygt en vecka nu men åker tyvärr hem senare ikväll när jobbet kallar.. Vi har hittat på en massa olika, knappt så man kommer ihåg haha. Men har kikat runt häromkring, varit till Borlänge och Ikea där, varit ute och gått, spelat fotboll osv, riktigt mysigt. Just nu är han iväg och jobbar så jag får underhålla mig själv och har därför varit ute och gått en sväng nu bland alla kossor och hästar häromkring. Så jäkla skönt att bara gå en promenad, musik i öronen och bara få hjärnan tom på tankar(eller så blir den full av tankar ibland). Men nu ska jag kolla lite serier innan han kommer så ska vi käka, tror de blev kinamat eller thaimat(😋😋😋😋)

Fiske med morfar

Har det så himla mysigt här hos morfar. Kom hit vid halv 12 igår kväll så la mig direkt. Imorse efter frukosten åkte jag och Ruth in på byn för att kika lite på marknaden, hämtade sen upp lillkusinen och for tillbaka till Ljusnedal. Vi tog de bara lugnt här, va ute och gick och lite så. Efter maten åkte jag och morfar iväg för att fiska bäcköring, vilket är de roligaste fisket som finns. Man får alltid mycket fisk och eftersom jag har dåligt tålamod när de gäller sånt så är de ju helt perfekt! Är dock lite klumpig av mig och halkade därefter på de blöta stenarna när jag blev exalterad efter att jag fått fisk så jag slog i rumpan rejält och kan knappt sitta ner nu, vilket så sisådär med tanke på att jag ska sitta i en bil i 20 mil imorgon.

Stråket veckan slut för i år

Har haft en riktigt bra stråket vecka med massa härliga människor! Va även på yran i lördags med Ronja vilket var riktigt lyckat förutom att de började spöregna mot slutet av kvällen, men vad gjorde väl de? Så igår låg vi bara här hemma, kollade på film och tog igen oss😉 idag har jag jobbat och sen varit ner på stan och gjort lite ärenden, har även varit på långpromenad med Malte. Sen imorgon har jag stängning på jobbet och sen ska jag gasa mot Ljusnedal och min älskade morfar!